Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חשיבותן של עמותות צדקה בישראל

בחלוף השנים הפכה מדינת ישראל ממדינה בעלת מדיניות סוציאליסטית המבקשת לדאוג למרבית צרכיהם של אזרחיה, למדינה בעלת מדיניות קפיטליסטית במגוון רחב של תחומים אשר הביאו להפרטה של מגוון משרדים ושירותים לאזרח. שינויים אלו הביאו עימם לא מעט תמורות, החל מפיתוח של תעשיות נשק ותעשיות הייטק מתקדמות ולעוד מנעד רחב של שינויים הנוגעים לחייהם של אזרחים רבים. למרות השינויים החיובים, עדיין קיימים בישראל לא מעט משפחות מעוטות יכולות אשר עדיין זקוקות לעזרה ברבדים שונים בין אם מדובר ברכישה של מוצרי מזון בסיסים ועד להתפתחות השכלתית. בשל כך בעשורים האחרונים צצות עוד ועוד עמותות צדקה המבקשות לצמצם את הפערים ולדאוג לשכבות רבות באוכלוסייה הישראלית. 

באילו תחומים משתלבות עמותות הצדקה?

בחברה הישראלית חיות לא מעט משפחות מועטות יכולות, הזקוקות לעזרה בתחומים שונים בין אם מדובר בסלי מזון לכבוד החגים ועד לטיפולים רפואיים סבוכים. ולכן עוד ועוד עמותות צדקה שמו לעצמן את המטרה להשלים את החוסרים הללו, החל מעמותות צדקה הדואגות לסלי מזון עבור חיילים בודדים ולאירוח שלהן, עמותות צדקה המציעות עזרה בתחומים שונים בחייהם של ניצולי שואה ועד לעמותות צדקה ייעודיות עבור משפחות שנפגעו מנגיף הקורונה. 

עמותות אלו משתלבות דרך הרשויות המקומיות וגם דרך שיתופי פעולה אל מול משרדי הממשלה הרלוונטיים אשר דואגים להתאים את יכולותיהם של העמותות לצורכי הנזקקים, ובכך בעצם מצליחות העמותות להגיע אל כל משפחה הזקוקה לעזרה בין אם נקודתית ובין אם במעטפת כלים שונים כמו ייעוץ, חוגים ומזון. חשוב לדעת כי תרומה לעמותות צדקה לא מתבצעת רק לקראת חגים או מועדים שמחים לעם ישראל, אלא נעשית לאורך כל יממות השנה ומבצעות פעולות קודש אשר הלכה למעשה מצליחות להפיח תקווה במשפחות רבות ברחבי הארץ. 

 

 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך